سفارش تبلیغ
صبا ویژن
با دادن صدقه و پیوند با خویشاوندان، گناهانتان را پاک کنید و محبوب خداوند شوید . [امام علی علیه السلام]
هزارطرح

السلام علیـــــک یـــــا ابـــــا عبداللـــــــــــه الحــــــــــــسین

خجسته میلاد سرور وسالار شهیدان امام حسین(ع) بر شیعیان جهان مبارک

حاج محمود کریمی

مولودی 1.                              play                     

 

مولودی2.                              play                     

 

مولودی 3                             play                  

التماس دعا

                    


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط محمد حسن 89/10/1:: 4:23 عصر     |     () نظر

سلام به همه عاشقان اهل بیت امروز دو تا نوحه از مجید بنی فاطمه قرار دادم امیدوارم که استفاده ببرید.

1.گل رشیدم بعد از تو شکسته شد کمرم

2.عمو عباس بی تو قلب حرم می گیره

التماس دعا


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط محمد حسن 89/10/1:: 4:23 عصر     |     () نظر

برهان گناهکار نادرست ترین برهان ها است.وعذرش از توجیه هر فریب خورده ای

 بی اساس تر و خوشحالی او از عدم آگاهی است.

ای انسان!چه چیز تو را بر گناه جرآت داده؟ودر برابر پروردگارت مغرور ساخته؟وب

ر نابودی خود علاقه مند کرده است؟آیا بیماری تو را درمان نیست؟وخواب زدگی تو

بیداری ندارد؟چرا آنگونه که به دیگران رحم می کنی به خودرحم نمیکنی؟چه بسا

کسی را در آفتاب سوزان میبینی بر او سایه می افکنی یا بیماری را مینگری که

سخت ناتوان است از روی دلسوزی بر او اشک میریزی اما چه چیز تو را بر بیماری

 خود بی تفاوت کرده؟وبر مصیبت های خود شکیبا واز گریه بر حال خویشتن باز

داشته است؟در حالی که هیچ چیز برای تو عزیزتراز جانت نیست!گچونه ترس از

فرود آمدن یلا شب هنگام تورا بیدار نکرده است!که درگناه غوطه ور و در پنجه قهر

 الهی مبتلا شده ای؟


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط محمد حسن 89/10/1:: 4:23 عصر     |     () نظر

سلام دوستان عزیز امروز 2 تا نوحه زیبا از نزار القطری برای شما قرار میدم امیدوارم که استفاده ببرید.

نوحه (( انا مظلوم حسین (ع) ))

1.دانلود فایل صوتی نوحه انا مظلوم حسین(ع) - 11 دقیقه با حجم 3 مگابایت

2. دانلود فایل تصویری انا مظلوم حسین(ع) - 11 دقیقه با حجم 19 مگایایت

3. دانلود نوحه انا مظلوم حسین(ع)  - تصویری ویژه موبایل - 11 دقیقه با حجم 6 مگابایت

نوحه (( یا رب))

1.دانلود فایل صوتی نوحه عربی فارسی((یا رب )) -10دقیقه با حجم 3 مگابایت

التماس دعا


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط محمد حسن 89/10/1:: 4:23 عصر     |     () نظر

:: نوحه ::

حاج عبدالرضا هلالی

1آقامون دلبرهPlayDownload
2تو حسینی گل زهرای بتولPlayDownload

حاج محمود کریمی

1از سفر آمد زینب کبری- اربعین 85PlayDownload
2انگار یکی میون قلب منهPlayDownload
3بعد از تو سالار نیزه نشینم- اربعین 85PlayDownload
4بی تو تنها در این صحراPlayDownload
5خسته خسته رسیده از راه دختر زهرا اربعین 85PlayDownload
6در آسمان شبPlayDownload
7عباس علمدار حسینPlayDownload

 التماس دعا


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط محمد حسن 89/10/1:: 4:23 عصر     |     () نظر

السلام علیک یا اباعبدالله الحسین

فرارسیدن ماه پیروزی خون بر شمشیر بر تمامی شیعیان جهان تسلیت باد.


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط محمد حسن 89/10/1:: 4:23 عصر     |     () نظر


 



 


نام : حسین (سومین امام که به امر خداوند تعیین شده است (
کنیه :ابو عبد اللّه


لقب : خامس آل عبا، سبط، شهید، وفی ، زکی
پدر : حضرت علی بن ابی طالب (ع (
مادر: حضرت فاطمه (س (
تاریخ ولادت : شنبه سوم شعبان ، سال چهارم هجری
مکان ولادت : مدینه
مدت عمر : 57 سال
علت شهادت : پس از روی کار آمدن یزید، امام که او را نالایق  میدانست تن به ذلت بیعت و سازش با او را نداد و برای افشای او به فرمان خدا از مدینه به مکه و سپس به طرف کوفه و کربلا حرکت کردند و همراه با یاران خود با لب تشنه توسط دشمنان اسلام شهید شدند.
قاتل : صالح بن وهب مزنی ، سنان بن انس و شمر بن ذی الجوشن ، (لعنت خدا بر آنها)
زمان شهادت : جمعه دهم محرم ، سال 61 هجری
مکان شهادت و دفن : کربلا


سال از دوران کودکی را در زمان حیات پر برکت رسول خدا (ص ) سپری نمود. او شجاعترین امت حضرت محمد (ص ) بود و شجاعت حضرت محمد (ص ) و حضرت علی (ع ) در ایشان جمع بود.
خداوند در تربت ایشان شفا، و در داخل حرم امام حسین (ع ) استجابت دعا را قرار داده است . پیامبر (ص ) در حقش فرمود: احب اللّه مَن احب حسینا یعنی : خداوند دوست میدارد کسی را که حسین را دوست بدارد. پیامبر(ص ) در حق او و برادر گرامی اش امام حسن (ع ) فرمود: دو فرزند من حسن و حسین پیشوایان امت می باشند خواه زمام امور به دست بگیرند و یا نگیرند.
پس از شهادت امام حسن (ع ) در سال 50 هجری ، امام حسین (ع ) عهده دار امر امامت گردید. معاویه پس از بیست سال حکومت ظالمانه و قتل و کشتار شیعیان به ویژه، در سال 60 هجری مرد و بر خلاف قرارداد صلح با امام حسن(ع)، پسرش یزید را به جای خود قرار داد. یزید فردی فاسد و شرابخوار و مخالف با اسلام بود. او علناً مقدسات اسلامی را زیر پا می گذاشت و آشکارا شراب می خورد. امام حسین علیه السلام از همان آغاز کار با او به مخالفت برخاست .
یزید نامه ای به حاکم مدینه نوشت و به او دستور داد که از امام حسین (ع ) برای یزید بیعت بگیرد و اگر حاضر نشد او را به قتل برساند. امام (ع ) که حاضر به بیعت کردن با یزید نبود با خانواده خود از مدینه به مکه رفتند. در این هنگام مردم کوفه که از مرگ معاویه با خبر شده بودند نامه های زیادی برای امام حسین (ع ) نوشتند و از او خواستند تا به عراق و کوفه بیاید. امام حسین (ع ) نیز مسلم بن عقیل را به کوفه فرستاد. ابتدا هزاران نفر از مردم کوفه با مسلم بن عقیل همراه شدند. اما با ورود عبیداللّه بن زیاد که از طرف یزید به حکومت کوفه گمارده شده بود و بسیار حیله گر و بی رحم بود، مردم کوفه فریب اقدامات او را خورده و پیمان شکنی کردند و مسلم را تنها گذاشتند.
در نتیجه عبیداللّه ، مسلم بن عقیل را دستگیر نموده و به شهادت رسانید. هنگامی که در ابتدا مردم کوفه با مسلم بیعت کردند، مسلم نامه ای به امام حسین (ع ) نوشت و به ایشان اطلاع داد که به کوفه بیاید. امام حسین (ع ) با خانواده و یاران خود به طرف کوفه حرکت کرد و در نزدیکی کوفه بود که خبر پیمان شکنی مردم کوفه و شهادت مسلم را آوردند. عبیداللّه بن زیاد که با شهادت مسلم بر اوضاع کوفه تسلط پیدا کرده بود حر بن یزید ریاحی را برای زیر نظر گرفتن امام حسین (ع ) و همراهانش فرستاد. و سپس عمر بن سعد را با سی هزار نفر به کربلا اعزام نمود. او به عمر بن سعد وعده داده بود که اگر امام حسین (ع ) را به شهادت برساند او را حاکم ری خواهد کرد.
عمر بن سعد که به طمع حکومت ری به کربلا آمده بود از هیچ ستمی فروگذار نکرد. دستور داد امام حسین (ع ) و یارانش را محاصره کنند و آب را بر روی آنان ببندند. یاران امام حسین (ع ) که از شجاع ترین افراد بودند روز دهم محرم (عاشورا) در حالی که بیش از 72 تن نبودند یکی پس از دیگری در دفاع از امام زمان خود یعنی امام حسین (ع ) با عزت و آزادگی به شهادت رسیدند. حر بن یزید ریاحی نیز که ستمگری سپاه عمر سعد و حقانیت امام حسین (ع ) را مشاهده کرد به سپاه امام پیوست و به شهادت رسید.
واقعه کربلا گرچه از نظر زمان کوتاه بود و تنها یکروز از صبح تا عصر به طول انجامید اما لحظه لحظه آن درس شهامت و ایثار و فدا کاری ، ایمان و اعتقاد و اخلاص بود. واقعه کربلا دانشگاهی است که از طفل شیرخوار تا پیرمرد محاسن سفیدش به بشریت درس آزادگی می آموزد. خون های مطهر امام حسین (ع ) و یارانش به اسلام حیات تازه بخشید و زمینه سرنگون شدن دودمان فاسد اموی را فراهم آورد.
امام حسین علیه السلام روز دهم محرم سال 61 هجری ، در سن 57 سالگی در کربلا به شهادت رسید. مرقد ایشان و برادر فداکارش اباالفضل و فرزندان و یارانش در شهر کربلا در عراق قرار دارد.


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط محمد حسن 89/10/1:: 4:18 عصر     |     () نظر

•   پیشگفتار


•   میلاد فرزند شجاعت


•   فصل جوانی


•   سیمای اباالفضل(ع) 


•   در آیینة القاب


•   مظهر شجاعت و وفا  


•   باعباس(ع) در حماسة عاشورا


•   امان نامه


•   مهلت شب عاشورا


•   شب تجلّی وفا


•   روز خون، روز شهادت


•   حماسة ساحل فرات


•   زیارتگاه عشق


•   شجره نامه


•   منابع تحقیق


  
پیشگفتار 


در نگاه به قلّه ‏های رفیع ایمان و شجاعت و وفا، چشم ما به وارسته مردی بزرگ و بی ‏بدیل می ‏افتد، به نام عبّاس فرزند رشید امیرالمؤمنین(ع) که در فضل و کمال و فتوّت و رادمردی، الگویی برجسته است. در اخلاص و استقامت و پایمردی، نمونه است و در هر خصلت نیک و صفت ارزشمندی، که کرامت یک انسان به آن بسته است، سرمشق است. ما پیوسته دین باوری و حقجویی و باطل ستیزی و جانبازی را از او آموخته ‏ایم و نسل الله ‏اکبرِ امروز، وامدار مکتب جهاد و شهادتی است که اباالفضل(ع) در آن مکتب، علمدار است و همچون خورشید، درخشان.


اینک، گرچه از صحنه‏ های آن همه ایثار و دلاوری و وفا که در عاشورا اتّفاق افتاد و آینه‏ ای فضیلت نما پیش چشم جهانیان نهاد، بیش از هزار و سیصد سال میگذرد، امّا تاریخ، روشن از کرامت های عباس بن علی(ع) است و نام ‏او با وفا، ادب، ایثار و جانبازی همراه است و گذشتِ این همه سال، کمترین غباری بر سیمای فتوّتی، که در رفتار آن حضرت جلوه‌گر شد، ننشانده است.


عاشورا روز پر شکوه و الهام بخش و پر حماسه‏ ای بود که انسانهایی والا و روح‏هایی بزرگ و اراده‏هایی عظیم، عظمت و والایی خود را به جهانیان نشان دادند و تاریخ از فداکاری عاشوراییان، روح و جان گرفت و زمان با نبض کربلاییانِ قهرمان و حماسه آفرین، تپید. کربلا مکتبی شد آموزنده و سازنده، که فارغ التحصیلان آن، در رشتهء ایمان و اخلاص و تعهّد و جهاد، مدرک و مدال گرفتند و ... عباس از زبده ‏ترین معرفت آموختگان آن دانشگاه بود.


هنوز هم این مکتبِ عالی باز است و دانشجو می‏پذیرد و یکی از استادان این دوره ‏های آموزشِ وفا و مراحلِ کسبِ معرفت، علمدار کربلاست، ایستاده بر بلندای عشق و شهامت، که با دستان بریده ‏اش معبرِ آزادگی را میگشاید و راه نور را نشان می‏دهد و این حقایق، همه در نام عبّاس نهفته است و همراه با این نام،عطر یک «فرهنگ» به مشام جان می‏رسد.


عبّاس یعنی تا شهادت یکّه تازی             عبّاس یعنی عشق، یعنی پاکبازی


عبّاس یعنی با شهیدان همنوازی             عبّاس یعنی یک نیستان تکنوازی(1)


ما برای رسیدن به سرچشمة یقین و کوثر ایمان، نیازمند راهنماییم. جانمان تشنه است و دلهایمان مشتاق. اولیای دین و سرمشق های پاکی و فضیلت می‏توانند راه را نشانمان دهند و از زمزم گوارایی که در اختیارشان است سیرابمان سازند.


اگر در امتداد «اسوه ‏ها» به عبّاس بن علی(ع) می‏رسیم برای روشنی چراغی است که پیش پای انسان‏ها افروخته است و از آن دور دستها ما را به این راه فرا می‏خواند. او الگو و سرمشق است، نه تنها در شجاعت و رزم آوری، بلکه در ایمان و معنویّت هم؛ نه فقط در مقاومت و استواری، در عبادت و شب زنده داری هم؛ نه تنها در روحیة سلحشوری و حماسه، که در اخلاص و آگاهی و معرفت و وفا هم.


آنچه می‏خوانید گوشه‏ای از شخصیّت حضرت اباالفضل(ع) را ترسیم می‏کند، باشد که نام و یاد و زندگینامة آن شهید بزرگ و سردار رشید، چراغ یقین و شعلة ایمان را در ذهن و زندگی‏مان روشن سازد.


  ادامه مطلب...


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط محمد حسن 89/10/1:: 4:18 عصر     |     () نظر

زنان در نهضت عاشورا


 


پیرامون زنان در حادثه کربلا در دو محور سخن می‏توان گفت: یکی آن که آنان چند نفر و چه کسانی بودند، دیگر آن که چه نقشی داشتند. زنانی که در کربلا حضور داشتند، برخی از اولاد علی«ع» بودند، و برخی جز آنان، چه از بنی هاشم یا دیگران. زینب، ام کلثوم، فاطمه، صفیه، رقیه و ام هانی، از اولاد اهل بیت علیهم السلام بودند، فاطمه و سکینه، دختران سید الشهدا«ع» بودند، رباب، عاتکه، مادر محسن بن حسن، دختر مسلم بن عقیل، فضه نوبیه، کنیز خاص امام حسین«ع» و مادر وهب بن عبد الله نیز از زنان حاضر در کربلا بودند.(1) 5 نفر زن که از خیام حسینی به طرف دشمن بیرون آمدند، عبارت بودند از: کنیز مسلم بن عوسجه، ام وهب زن عبد الله کلبی، مادرعبد الله کلبی، مادر عمر بن جناده، زینب کبری«ع». زنی که در عاشورا شهید شد، مادر وهب بود، بانوی نمیریه قاسطیه، زن عبد الله بن عمیر کلبی که بر بالین شوهر آمد و از خدا آرزوی شهادت کرد و همانجا با عمود غلام شمر که بر سرش فرود آورد، کشته شد.


در عاشورا دو زن از فرط عصبیت و احساس، به حمایت از امام برخاستند و جنگیدند:


یکی مادر عبد الله بن عمر که پس از شهادت فرزند، با عمود خیمه به طرف دشمن روی کرد و امام او را برگرداند. دیگری مادر عمرو بن جناده که پس از شهادت پسرش، سر او را گرفت و مردی را به وسیله آن کشت، سپس شمشیری گرفت و با رجزخوانی به میدان رفت، که امام حسین«ع» او را به خیمه‏ها برگرداند.(2) دلهم، دختر عمر(همسر زهیر بن قین) نیز در راه کربلا به اتفاق شوهرش به کاروان حسینی پیوست. زهیر بیشتر تحت تأثیر سخنان همسرش حسینی شد و به امام پیوست. رباب، دختر امرء القیس کلبی،همسر امام حسین«ع» نیز در کربلا حضور داشت، مادر سکینه و عبد الله. زنی از قبیله بکر بن وائل نیز حضور داشت، که ابتدا با شوهرش در سپاه ابن سعد بود، ولی هنگام حمله سپاهیان کوفه به خیمه‏های اهل بیت، شمشیری برداشت و رو به خیمه‏ها آمد و آل بکر بن وائل را به یاری طلبید.


زینب کبری و ام کلثوم، دختران امیرالمؤمنین«ع»،همچنین فاطمه دختر امام حسین«ع» نیز جزو اسیران بودند و در کوفه و... سخنرانیهای افشاگر داشتند. مجموعه این بانوان، همراه کودکان خردسال، کاروان اسرای اهل بیت را تشکیل می‏دادند که پس از شهادت امام و حمله سپاه کوفه به خیمه‏ها، ابتدا در صحرا متفرق شدند، سپس به صورت گروهی و اسیر به کوفه و از آنجا به شام فرستاده شدند.


اما درباره حضور این زنان در حادثه عاشورا بیشتر به محور«پیام رسانی» باید اشاره کرد. البته جهات دیگری نیز وجود داشت که فهرست وار به آنها اشاره می‏شود که هر کدام می‏تواند به عنوان«درس» مورد توجه باشد:


ـ مشارکت زنان در جهاد:


شرکت در جبهه پیکار و همدلی و همراهی با نهضت مردانه امام حسین و مشارکت در ابعاد مختلف آن از جلوه‏های این حضور است. چه همکاری طوعه در کوفه با نهضت مسلم، چه همراهی همسران برخی از شهدای کربلا، چه حتی اعتراض و انتقاد برخی همسران سپاه کوفه به جنایتهای شوهرانشان مثل زن خولی. - آموزش صبر: روحیه مقاومت و تحمل زنان- نسبت -  به شهادتها در کربلا درس دیگر نهضت بود. اوج این صبوری و پایداری در رفتار و روحیات زینب کبری«ع» جلوه ‏گر بود.


 ادامه مطلب...


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط محمد حسن 89/10/1:: 4:18 عصر     |     () نظر
<   <<   6   7   8   9   10   >>   >