سفارش تبلیغ
صبا ویژن
خداوند ـ عزّوجلّ ـ می فرماید : «ای محمّد! اگر آفریدگان به ساخته های شگفت من می نگریستند، جزمرا نمی پرستیدند و اگر شیرینی یاد مرا در دل هایشان می چشیدند، ملازم درگاه من می شدند و اگر به ظرائف نیکی های من می نگریستند، به چیزی جز من نمی پرداختند» . [رسول خدا صلی الله علیه و آله]
هزارطرح

سیتروئن DS های رایدر کانسپت

2010 Citroen DS High Rider Concept


سیتروئن قصد دارد با معرفی کانسپتی عجیب از سری DS اقدام به گسترش طیف سری DS کند. این در حالی است که مدل DS3 به بازار راه یافته و با استقبال خوبی مواجه شده است. های رایدر مدل چند منظوره از سری DS است. شکل کلی اتومبیل حالتی کوپه دارد ولی به جای شیب های کم و بدنه یکدست از عضلات و برجستگی استفاده شده است. این سبک طراحی با ارتفاع زیاد اتومبیل از سطح زمین نیز همخوانی دارد.
در داخل کابین سعی شده تا فضا با حالتی سرنشین محور طراحی شود. برای این کار به نورگیری پنجره ها و دید سرنشینان توجه زیای شده است. در صورتی که استقبال عمومی و نظر کارشناسان در مورد این اتومبیل مثبت باشد، بعید نیست سیتروئن تا یک سال دیگر آنرا به طیف محصولاتش اضافه کند تا در قسمت نسبتا کم رقیبی از بازار وارد شود. در صورت ورود به بازار، این اتومبیل یک اتومبیل جوان پنسد کوچک با قابلیت های اندکی در مسیر های غیر آسفالت  و چهره ای اسپرت محسوب خواهد شد و بازار هدف آن جوانان اروپایی فعال و ورزشکار خواهد بود!
این کوپه چهار نفره با موتوری از سری تکنولوِی هیبرید 4 گروه PSA معرفی شده است و در صورت تولید نیز حتما نسخه ای هیبرید از آن تولید می شود.
مشخصات دقیق اعلام نشده است ولی برای چنین اتومبیلی انتظار موتور 4 سیلندر و کوچک دیزلی در حد 1.4 لیتر را با همکاری موتور های برقی داشت. گروه PSA در حال حاضر محصولاتی با یسستم هیبرید 3 تولید می کند که از جمله آنها SUV و سدان های کوچک پژو است.
سیتروئن برای جلب توجه در این مدل، از گلگیر های بسیازر برجسته، کروم کاری، رینگ های بسیار بزرگ و رنگ طلایی خاصی استفاده کرده است که ویژگی همه کانسپت ها هستند امااین موارد به دلیل هزینه تولید و دلایل فنی، در مدل تولیدی اجرا نمی شوند.

[تصویر: 2010_Citroen_DS_High-Rider_Concept_05.jpeg]

[تصویر: 2010_Citroen_DS_High-Rider_Concept_04.jpeg]

کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط محمد حسن 90/4/6:: 8:55 عصر     |     () نظر