سفارش تبلیغ
صبا ویژن
جانها، طبیعت های بدی دارند و حکمت است که از آنها باز می دارد . [امام علی علیه السلام]
هزارطرح
آسمان زمین در سال 2011 میلادی میزبان 6 گرفت خواهد بود، چهار خورشید گرفتگی جزئی و دو ماه گرفتگی کامل و ماه ژوئن 2011 تنها ماهی است که این دو پدیده نجومی با اختلاف 14 روز از یکدیگر رخ خواهند داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، همیشه در آسمان پدیده هیجان انگیزی برای تماشا کردن وجود دارد. ماه در فازهای مختلف خود حرکت کرده و معمولا از نزدیکی یک ستاره عبور می کند. گاه ماه روی خورشید را می پوشاند و خورشید گرفتگی ایجاد می کند و گاه خود دچار تاریکی شده و در سایه زمین به دام می افتد.

در سویی دیگر حرکت سیاره ها در کنار یکدیگر تقابل یا امتداد را به وجود می آورند که مریخ، مشتری و زحل در بخش تقابل و عطارد و زهره در بخش امتداد سیاره های مشهوری به شمار می روند.

در صورتی که در گروه افرادی قرار دارید که گاهی به آسمان نگاهی می اندازید، دانستن زمان و تاریخ دقیق وقوع این پدیده های نجومی که علاوه بر ارزش علمی از جذابیت بصری بالایی نیز برخوردارند، می تواند برایتان جالب توجه باشد.

تا اولین پدیده نجومی مهم در سال جدید میلادی یعنی خورشید گرفتگی یا کسوف سال 2011 تنها دو روز دیگر باقی مانده است. این گرفتگی از نوع جزئی بوده و امکان مشاهده آن از سرتاسر ایران وجود دارد.


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط محمد حسن 89/11/14:: 10:33 صبح     |     () نظر